• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
8
دبیر ملی کنگره شهدای غریب اسارت:

آزادگان، ثروت بزرگ نظام هستند

  • کد خبر : 9446
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۷
دبیر ملی کنگره شهدای غریب اسارت گفت: آزادگان عزیز یکی از بزرگ‌ترین ثروت‌های نظام محسوب می‌شوند و تا وقتی که این سرمایه‌های ارزشمند در کنار ما هستند، باید از وجود پرخیر و برکت آنها بهره‌های لازم را ببریم.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، “محمدجواد زمردیان” با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزدگان سرافراز به میهن و با بیان اینکه آزادگان ثروتی هستند که باید از ظرفیت آنها در بدنه نظام استفاده شود و بر همین اساس در شورای سیاست گذاری آزادگان ۱۰ نفر از بین خودشان انتخاب می‌شود، اظهار کرد: ۴۱ شهید اسیر در استان همدان شناسایی شده، ضمن اینکه استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، گیلان، کرمانشاه، کردستان و همدان بیشترین تعداد شهید اسیر را دارند.

وی ادامه داد: دبیرخانه کنگره شهدای غریب اسارت با هدف شناسایی شهدایی که به دست دشمن اسیر و در زندان‌ها و بیمارستان‌های عراق و گروهک‌های معاند مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند، تشکیل شده است.

زمردیان با بیان اینکه بین آنهایی که جبهه رفتند و همچنین نسل جدید تفاوتی وجود ندارد و همگی یک وظیفه به نام ادامه دادن راه شهدا داریم، با اشاره به دوران سخت اسارت آزادگان تصریح کرد: تصور کنید اسیری که روزی ۲۱ ساعت در حبس قرار دارد و صرفا طی دو نوبت ۹۰ دقیقه‌ای به اسم هواخوری صبح و بعدازظهر بیرون می‌آید. با کمترین لباس در زمستان آن هم در دسته‌جات حداقل ۳۰۰ نفری برای انجام اموری چون نظافت سلول و محوطه، استفاده از سرویس بهداشتی، شستشوی لباس، استحمام و نظام‌جمع. البته اگر در این بین از ضرب و شتم وحشیانه دشمن قِصِر در رفته باشد!

دبیر ملی کنگره شهدای غریب اسارت با بیان اینکه آزادگان اسارت دشمن را به سخره گرفته و با مقاومت، تکلیف خود را به اسلام و ایران عزیز به شایستگی ادا کردند، اضافه کرد: بدون تردید آزادگان بهترین سرمایه برای ادامه آرمان‌های امام راحل و شهیدان والامقام هستند.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=9446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.