• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
8
سوی شهر ما، شهیدی آوردند

آب زنید راه را …

  • کد خبر : 9169
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۱
آب زنید راه را …
بزرگی می‏گفت، تا لاله‏‌ای نروید، بهاری نمی‏‌آید! بیا و بیا و بیا ای شهید به خزان‌کده‌ی کوچه پس کوچه‌های این شهرِ از نفس افتاده. بیا ای شهید و به چشمان مترصد نیم‌نگاهی بینداز که داغ‌ها و زخم‌های کمرشکن را فقط تو دوایی، تو طبیبی.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، دوباره شهیدی گمنام بازگشته، از سفر عشق، با سربند مادر. آمده تا تلنگری بخوریم که مبادا در هیاهوی اغواکننده‌ی روزگار و در دالان‌های فریب‌دهنده‌ی دنیا، قافیه را ببازیم. آمده تا بار دیگر یادمان بیندازد که برای رها شدن از خاک، باید چشم بدوزیم به آسمان.

تو می‌آیی و من باز عشقی که در وجودم از تو لبریز است و نمی‌دانم آن را چگونه ابراز کنم، با اشک میهمان گونه‌های خود خواهم کرد. آن هنگام که قرار است مردم روی دستان خود بدرقه‌ات کنند به میهمانی الهی. تو بدرقه می‌شوی و باز آشوبی در دل ما به پا می‌شود. زورِ کلمات به توصیف این دگرگونی و ولوله نمی‌رسد. می‌خواهم ضجه بزنم ای شهید. بغض حقیر ما را چه به تابوتِ سپیدتر از بال کبوتر شما؟!

تو می‌آیی تا دوباره غبار از دل‌های آلوده بزدائیم. تو می‌آیی تا برای لحظه‌ای هم که شده، برای یک روز هم که شده فرار کرد از تمام نیرنگ‌ها و ناپاکی‌های این روزگار عجیب. می‌ایی تا نه فقط کوچه‌های شهر، که کوچه پس کوچه‌های دل را از عطر وجودت لبریز کنیم. بیا ای شقایقِ آتش گرفته که این مائیم اشک‎آلود و خسته. این مائیم پر و بال شکسته که بی‌حضورت توان پروازی نیست.

*چهارشنبه، وعده عاشقی

همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان چهارشنبه ۲۵ مرداد، شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس از محل میدان امام خمینی (ره) تشییع و در نمایشگاه بین‌المللی همدان تدفین می‌شود.

این شهید گرانقدر تا روز چهارشنبه میهمان اقشار مختلف مردم در هیات‌های مذهبی، تکایا، امام‌زاده‌ها و مساجد خواهد بود. پیکر این شهید در محل معراج شهدا در کوی فرهنگیان میعادگاه زیارت عاشقان مکتب حسینی است و شب گذشته هم این شهید میهمان هیات‌ رزمندگان ثارالله در امامزاده عبدالله و پس از آن هیات امامزاده خضر بود.

قرار است روز چهارشنبه ۲۵ مرداد، ساعت ۱۶:۳۰، شهید گمنام در میدان امام خمینی (ره) همدان با حضور اقشار مختلف مردم تا پیاده‌ راه اکباتان تشییع شود و حرکت کاروان خودرویی جهت انتقال به نمایشگاه بین‌المللی پیش‌بینی شده است. این شهید والامقام ساعت ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تدفین خواهد شد.

این شهید گرانمایه ۳۵ ساله و در عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ در شرق بصره به شهادت رسیده است. با توجه به نقش بی بدیل رزمندگان استان همدان در این عملیات و چشم انتظاری تعدادی از خانواده‌های دارای شهید مفقودالجسد استان که هنوز پس از گذشت ۴۱ سال از این عملیات منتظر بازگشت پیکر مطهر فرزند خود هستند، ممکن است این شهید از رزمندگان استان باشد.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=9169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.