• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
19
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

فصل شیدایی، شور و هیجان خاصی در سطح شهر ایجاد کرده است

  • کد خبر : 9166
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۳۳
فصل شیدایی، شور و هیجان خاصی در سطح شهر ایجاد کرده است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: نمایش فاخر فصل شیدایی موجب شکل‌گیری شور و هیجانی خاص در سطح شهر شده است.

سردار مهدی ظفری با حضور در غرفه کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در حاشیه نمایش فصل شیدایی، اظهار کرد: وقتی حرف از شهید به میان می‌آید، ناخودآگاه یک جریان‌سازی شکل می‌گیرد و اعتقاد من این است که کنگره هشت هزار شهید، یک تغییر و تحول اساسی در نوع نگاه جامعه به ارزش‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به نمایش فاخر فصل شیدایی و برپایی نمایشگاه جانبی همزمان با اجرای این نمایش، با بیان اینکه نمایشگاه تبلور کنگره است، عنوان کرد: در حوزه گفتمان‌سازی اصلی به نام نمادسازی داریم. هر گوشه، قطعه، کتاب و وسیله‌ای در نمایشگاه گویای ترکیبی از نمادسازی است و اگر نماد و نشان نباشد نمی‌توان به نسل آینده مفاهیم را انتقال داد. بنابر این حتما برای توجیه نسل آینده نیاز به نمادسازی است و برپایی چنین نمایش و نمایشگاه‌هایی ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه این روزها فصل شیدایی شور و هیچانی خاص در سطح شهر ایجاد کرده، افزود: باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم تا این الگو به عنوان تجسمی از دفاع مقدس در اذهان عمومی ماندگار شود.

سردار ظفری با بیان اینکه نمایشگاه جانبی فصل شیدایی و تنوع موضوعات غرفه‌ها یک ویژگی بزرگ است، اضافه کرد: غرفه‌های ایجاد شده در حاشیه نمایش فصل شیدایی روی انواع مخاطب کار کرده و مهمتر اینکه نسل جوان را به خوبی دیده. این یک امتیاز است که می‌تواند اثرگذاری خوبی هم داشته باشد.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=9166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.