• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
13
آئین تجلیل از بانوان الگوی محجبه موفق استان

آیت‌الله موسوی اصفهانی: ارزش‌های حجاب و عفاف به نسل جوان تبیین شود

  • کد خبر : 5819
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
آیت‌الله موسوی اصفهانی: ارزش‌های حجاب و عفاف به نسل جوان تبیین شود
آئین تجلیل از بانوان الگوی محجبه موفق استان همدان با حضور مسئولین و منتخبین این مراسم برگزار شد.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، این مراسم با مسئولیت ستاد تخصصی اقشار بسیج استان و دبیری سازمان بسیج ادارات و با حضور مسئولین، مدعوین و ۴۰ نفر از بانوان محجبه موفق منتخب از بسیج ادارات و اقشار مختلف بسیج سراسر استان در مرکز همایش‌های بین‌المللی تالار قرآن همدان برگزار شد.

سرهنگ احد امیری مسئول ستاد تخصصی اقشار بسیج استان، در این آئین به چگونگی روند انتخاب بانوان الگوی محجبه موفق از شهرستان‌ها تا سطح استانی در مدت دو ماه اشاره کرد و گفت: اهمیت و هدف این اقدام، شناسایی و معرفی بانوان الگوی محجبه به جامعه و نسل جدید است.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان و مدیر حوزه‌های علمیه استان، دراین آئین به بیان مطالبی پیرامون عفاف و حجاب پرداخت و گفت: با توجه به اینکه بانوان در دو بعد قانونی و شرعی در حفظ حجاب و ارزش‌های آن خدمت می‌کنند، باید این ارزش‌ها به نسل جوان عرضه و تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: این بانوان نمونه می‌توانند علاوه بر دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، در جامعه هم نقش آفرینی کنند. در قرآن کریم آیاتی از حجاب است و برای حفظ حجاب پیام دارد و این حفظ حجاب خطوط قرمز ماست. از جمله این آیات سوره احزاب آیه ۵۹ که خطاب به رسول خدا (ص) می‌فرماید: “بگو به همسران و دختران و زنان مومن که نزدیک کنند به خودشان جلباب‌ها (روسری‌ها) که شناخته می‌شوند. اینان زنان با عفت وعصمت هستند و مورد اذیت و آزار قرار نمی‌گیرند”.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان تصریح کرد: دشمنان اصل کارشان تسلط شدن بر ماست و تمام تلاش آنها این است که چطور می شود بر مسلمانان به ویژه شیعیان مسلط شد. آنها می‌گویند: “دو گروه هستند که باید بر آنها تسلط پیدا کرد و آن دو گروه؛ اول روحانیون که وحی الهی را از قرآن به مردم ارسال می‌کنند و دوم حجاب بانوان که مکتب صد درصد ناب اسلامی است و ما باید نسبت به حفظ این دو مقوله خیلی دقت و مراقبت کنیم.

در ادامه سردار ولی بهاریان جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن تبریک به بانوان منتخب محجبه، به بحث تهاجم فرهنگی و نقشه‌های دشمن در فضای جامعه به ویژه تمرکز دشمن روی نسل جدید دختران و پسران اشاره کرد و گفت: وظیفه حفظ، دفاع و نگهداری از این قشر در برابر حملات دشمن حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: امروز دشمن با تمام توان پای کار آمده و ما وظیفه داریم در راستای حفظ ارزش‌ها، تهاجمی برخورد کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده شهیده مدافع سلامت سیده زهرا موسوی‌ارفع و فاطمه جابری بانوی جانباز ۵۰ درصد بمباران نماز جمعه استان همدان و همچنین ۴۰ بانوی الگوی محجبه موفق اقشار مختلف بسیج استان تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=5819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.