• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
10
دبیر ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای همدان مطرح کرد:

برگزاری کنگره‌های شهدا، بهترین راه برای ترویج فرهنگ شهادت / طراحی نشان سرو، یک کار هنرمندانه بود

  • کد خبر : 28761
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
برگزاری کنگره‌های شهدا، بهترین راه برای ترویج فرهنگ شهادت / طراحی نشان سرو، یک کار هنرمندانه بود
دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، برگزاری کنگره‌های شهدا در سطح کشور را بهترین راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار “مهدی فرجی” در دهمین کارگاه آموزشی دبیران کنگره شهدای سراسر کشور اظهار کرد: در ابتدا کمیته‌های ۲۳ گانه ستاد اجرایی کنگره شهدای استان همدان را در ساختمانی که برای این رویداد ملی تحویل گرفته بودیم، مستقر کردیم.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی ستاد اجرایی کنگره شهدا دارای ۲۳ کمیته است که هر یک از کمیته‌ها بر حسب مسئولیت محوله وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهند و این دبیرخانه در مرکز استان مستقر است، مطرح کرد: جا دارد از مجموعه کمیته استان همدان که بهترین مکان با دسترسی آسان را برای ستاد کنگره در اختیار ما قرار دادند، تقدیر کنیم. برخی از دستگاه‌ها برای تجهیز این ستاد لوازم و تجهیزات اضافه انبار خود را به به این ستاد دادند. در واقع با کمترین هزینه ممکن به اندازه برگزاری یک یادواره کوچک آبرومحله ساختمان امانی ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان را جهادگونه تجهیز کردیم.

وی توجه به کار رسانه‌ای، جمع‌آوری اطلاعات و کارهای تبلیغاتی را مهم تلقی کرد و افزود: یکی از کارهای مهم ما سرکشی از خانواده شهدا بوده است. نزدیک به هفت ماه روی این کار کردیم که برای ماندگاری این سرکشی‌ها چه قدمی برداریم.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در همین‌باره ادامه داد: هیات محتوایی کنگره متشکل از ۱۲ استاد و فرهیخته نظرات مختلفی ارائه دادند و روی ۱۲۰ نوع هدیه از استان‌های مختلف از جمله هدایایی مثل صنایع دستی کار شد، اما در نهایت به نشان سرو رسیدیم که رهبر معظم انقلاب هم این نشان را هنرمندانه توصیف کردند.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه طراحی نشان سرو کار بسیار سنگینی بود، اذعان کرد: برخی از عکس شهدا به علت قدیمی بودن نیازمند استفاده از هوش مصنوعی و کارهای گرافیکی بود که در این رابطه دانشجویان و دوستان هنرمند ورود پیدا کردند.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: در طول این مدت برخی از هجمه‌های دشمن به سمتی بود که برای این کنگره هزینه‌های هنگفتی داشته‌ایم. در شرایطی که هیچ‌گونه فشاری از بابت برگزاری کنگره برای مردم نداشتیم و به شدت دارای محدودیت اعتبار هم بودیم، اما به طور قطع شهدا در برگزاری این کنگره یاریگر ما بودند.

وی به تعامل با دستگاه ورزش استان اشاره کرد و گفت: رویدادهای مختلفی در حوزه ورزش با یاد شهدا برگزار شد. اخیرا یک دوره مسابقه فوتبال برگزار شد که در آن بیش از ۳۰۰ بازیکن ۹۰ روز درگیر مسابقات بودند که اتفاق خوبی بود.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه ستادهای شهرستانی را به بهترین شکل فعال کردیم تا خارج از کنگره برنامه‌ای برگزار نشده و با ستاد اجرایی هماهنگ باشند، اضافه کرد: برگزاری یادواره در شهرستان‌های استان مربوط به اقشار مختلف یکی از اتفاقات خوب بود.

سردار فرجی تصریح کرد: سعی کردیم مساجد فعال را در کنگره درگیر کار کنیم. ضمن اینکه با هیات‌های مذهبی هم تعامل خوبی داشتیم. هشت هزار عکس شهید چاپ شد تا در ایام اربعین، افراد حاضر در این رزمایش بزرگ عکس‌ها را به همراه داشته باشند. همچنین تمامی مواکب استان مزین به عکس شهدا بود و در واقع ۱۵۰ موکب توانمند استان در حال و هوای کنگره شهدا بودند.

وی از دبیران حاضر در کارگاه آموزشی خواست تا اعضای ستاد اجرایی کنگره شهدای استان‌های خود را از همین امروز تعیین کنند.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در پایان با تقدیر از شهرداری همدان، دستگاه‌های اجرایی و ادارات، عنوان کرد: برخی نهادها حمایتی همه‌جانبه از کنگره داشتند که باید نهایت قدردانی را از آنها داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.