• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
11
دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان:

وظیفه سنگین ما، انتقال پیام شهدا به جوانان و نوجوانان است

  • کد خبر : 28693
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۱
دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: وظیفه و مسئولیت سنگینی در کنگره‌های شهدا داریم و باید پیام شهدای گرانقدر را به نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار «مظاهر مجیدی» صبح امروز در دهمین کارگاه آموزشی دبیران کنگره شهدای سراسر کشور با بیان اینکه باید فرهنگ و پیام شهدا را به نسل امروزی منتقل کنیم، اظهار کرد: این یک مسئولیت سنگین است، چراکه رهبر معظم انقلاب هم خواستار این است که ماحصل کنگره‌ها، یادواره‌های شهید و کارهای فرنگی این باشد که پیام و فرهنگ شهدا به نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی یک کار حیاتی و اثرگذار است، افزود: رهبر انقلاب به کارهای هنری توجه‌ای ویژه دارند. ما در تمام کارهایی که در کنگره دوم انجام داده‌ایم، ایشان روی کارهای هنری تمرکز کردند و بر همین مبنا یکی از راه‌های مهم معرفی شهدا، کارهای آمیخته با هنر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به وصیت‌نامه شهید محمدرسول رضایی عنوان کرد: شهید در وصیت‌نامه خود آورده که زمانی که من به شهادت می‌ر‌سم، شما در مراسم تشییع من پرچم آمریکا را آتش بزنید تا همه متوجه شوند من ضد استکبار بوده‌ام. این یک پیام مهم دارد، یک هنر است و یک فهم عمیق است که یک شهید ۱۴ ساله اینگونه هنرمندانه انتقال پیام می‌دهد.

سردار مجیدی با تقدیر از حمایت‌های سردار آزادی در برگزاری کنگره دوم شهدای استان همدان تصریح کرد: استان همدان هشت هزار شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده و معرفی نقش ویژه این شهدای عزیز خیلی سخت است.

وی در همین‌باره اضافه کرد: چطور می‌شود مجاهدت ۴۰ ساله شهید همدانی را به تصویر کشید؟ شهیدی که در بحبوحه بحران سوریه که در ورطه سقوط است، تصمیم می‌گیرد خانواده خود را به سوریه ببرد و تعجب فرماندهان نظامی را در پی دارد.

دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان بیان کرد: شهدا خود کارهای دشوار را پیش می‌برند و با همه سختی‌ها، برگزاری کنگره و یادواره شهید یک زیبایی و لطافت خاص دارد.ر

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) خاطرنشان کرد: کنگره‌ها یک کار زیرساختی در ابعاد مختلف را پیگیری می‌کنند. ما در دومین کنگره شهدای استان همدان سعی کردیم تمام اقشار را درگیر برگزاری یادواره شهدا کنیم که تجربه خیلی خوبی بود.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.