• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
7
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

برپایی نمایشگاه کتاب، رضایت رهبری را در پی دارد / نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس یک رویداد بزرگ فرهنگی است

  • کد خبر : 14604
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
برپایی نمایشگاه کتاب، رضایت رهبری را در پی دارد / نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس یک رویداد بزرگ فرهنگی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع‌مقدس در همدان و همزمانی با اجلاسیه کنگره شهدا، فرصتی مغتنم برای دستگاه‌های اجرایی است تا به‌واسطه این رویداد بزرگ، فرهنگ کتاب‌خوانی آن هم در حوزه ایثار و شهادت را ترویج دهند.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، “حسن رضانیا” بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس اظهار کرد: آنچه در اربعین حسینی رقم خورد، یک حرکت بی‌نظیر و مردمی بود که نشان از عظمت مکتب آل‌الله دارد. خیلی‌ها گمان می‌کنند که کارهای بزرگ فرهنگی  نشدنی و شبیه به اعجاز است، اما نظام اسلامی می‌گوید که ظرفیت‌های پیدا و پنهان فرهنگی ما بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب با توجه به علاقه وافر به کتاب، به سادگی از مقوله برپایی نمایشگاه‌ها در سراسر کشور عبور نمی‌کنند، تصریح کرد: کارهای فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار یک جهاد بزرگ است و برگزاری نمایشگاه کتاب در همین راستاست که همواره مورد استقبال و عنایت رهبر معظم انقلاب بوده است.

رضانیا با بیان اینکه نمایش فاخر فصل شیدایی نشان داد که قلوب مردم به سمت‌‌ ارزش‌ها سوق دارد، افزود: باید بستر کار فرهنگی در جامعه فراهم شود و برپایی نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس در اصل یک کار جهادی و ارزشی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: به صورت کلان توقع این است که دستگاه‌های اجرایی این فرصت فرهنگی را مغننم شمرده و پای کار بیایند. انتظار دیگر این است که هزینه‌های متصور برای این نمایشگاه توسط دستگاه‌ها تامین شود، چراکه هزینه برای این کار بزرگ فرهنگی در اصل سرمایه‌گذاری برای پرسنل و کارکنان دستگاه‌ها و ادارات است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب آن هم در حوزه دفاع مقدس دارای نکات برجسته‌ای است که بدون تردید دل حضرت آقا را شاد خواهد کرد، تاکید کرد: برای هرچه باشکوه برگزاری این رویداد مهم، می‌طلبد تا دستگاه‌ها همچون نمایش فصل شیدایی و رزمایش اربعین ظرفیت‌های خود را جهادی پای کار بیاورند.

رضانیا با بیان اینکه این رویداد فرصت بزرگی است تا با اجرای برنامه‌های خلاقانه و جانبی، روزهایی ماندگار همچون فصل شیدایی برای مردم همدان رقم بخورد، در ادامه جلسه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا دبیرخانه و کمیته‌های مختلف این نمایشگاه را جهت ساماندهی بیشتر امور فعال کند.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=14604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.