• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
13
گزارشی از کمیته‌های مختلف دومین کنگره ملی شهدا

از برگزاری ۵۰ یادواره رادیویی تا سرکشی از ۵ هزار خانواده شهید

  • کد خبر : 10425
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۴۳
از برگزاری ۵۰ یادواره رادیویی تا سرکشی از ۵ هزار خانواده شهید
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی در راستای کنگره ملی شهدای استان همدان گفت: مقدماتی فراهم شد تا بازدید و سرکشی از خانواده معظم شهدا همراه با اهدای نشان "سرو" انجام ‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار “مظاهر مجیدی” اظهار کرد: نمایش بزرگ فصل شیدایی رو به اتمام است و برنامه‌های مهمی همچون دیدار با مقام معظم رهبری و اجلاسیه کنگره را پیش‌رو داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی در راستای کنگره در نظر گرفته شد، افزود: مقدماتی فراهم شد تا بازدید و سرکشی از خانواده معظم شهدا را انجام دهیم و در این بازدیدها نشان سرو، منقش به عکس شهید به هر خانواده اهداء می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی کنگره نمایش فصل شیدایی است که ۱۵ شب تدارک دیده شد. این نمایش از ابتدای آفرینش تا صدر اسلام و از صدر اسلام تا دوران معاصر را رویت می‌کند. تشییع شهید گمنام در نمایشگاه بین‌المللی نخستین کاری بود که در کشور انجام شد و توفیق شد فضای معنوی را در سایت نمایشگاه ایجاد کنیم.

*فانوس حرم، راه ستاره، ساعت ۱۶ به وقت حلب و  …

مسئول کمیته رسانه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان می‌گوید: ۶۱ جلسه برای اجرایی کردن برنامه‌های کنگره در صدا و سیمای مرکز همدان برگزار کردیم و تلاش شد تمام فعالیت‌های کنگره را منعکس کنیم.

“کیوان الوندی” افزود: برگزاری یادواره شهدا در رادیو که هر جلسه در خدمت خانواده شهدا بودیم، برگزاری۵۰ یادواره رادیویی، پخش کتاب‌های صوتی با همراهی اداره کل حفظ آثار که تمام این کتاب‌ها از جمله فانوس حرم، صبر زرد، راه ستاره، بعضی جاودانه‌ترند، ساعت ۱۶ به وقت حلب و … در حوزه صدای سازمان در رادیو اینترنتی بارگزاری شد، نمایش‌های رادیویی و … از جمله برنامه‌ها بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان ادامه داد: پوشش و انعکاس یادواره‌های مختلف از جمله یادواره شهدای روحانی در شبکه استانی و شبکه‌های ملی از جمله خبر، تولید ۱۴ پوستر در خصوص زندگینامه شهدا و تولید بیش از ۱۵ مستند تلویزیونی از شهدای غریب استان که تاکنون برای آنها کاری انجام نشده بود و حدود یک سوم آن تا کنگره آماده می‌شود، از دیگر برنامه‌های کمیته رسانه بوده است.

الوندی عنوان کرد: همچنین تولید ۱۰ مستند دیگر تلویزیونی را هم آغاز کردیم و هدف این است که کارهای رسانه‌ای ادامه داشته باشد. همچنین ۲۲۰ کلیپ و موشن در فضای مجازی منتشر شده است.

*تهیه مستند پنج لشکر

دبیر کمیته فرهنگی هنری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان نیز می‌گوید: کمیته فرهنگی هنری جلسات متعددی را برگزار کرده و ماحصل این جلسات ۳۰ عنوان برنامه بزرگ و اصلی بوده است.

“وحید خادمی” با بیان اینکه از جمله برنامه‌های شاخص این کمیته، بزرگداشت و نکوداشت سردار حسام از فرهیختگان استان بوده که سال گذشته در حوزه تالیف انجام شد، افزود: در حوزه تولید مستند دو برنامه در دستور کار است و مستندی در خصوص پنج لشکر هم در استان تدارک دیده شده که در حال تولید است و به اجلاسیه کنگره می‌رسد. ضمن اینکه تولید آلبوم موسیقی با مشارکت هنرمندان بومی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تهیه فیلم سینمایی شهید حسین همدانی که مقدمات آن انجام شده، گفت: فیلمنامه این پروژه در بنیاد روایت فتح انجام شده و امیدواریم کارها سریع‌تر انجام شود. همچنین جشنواره حبیب حرم که بعد از شهادت شهید همدانی هر دو سال یکبار برگزار شده، امسال هم در عناوین مختلف و با اضافه شدن چهار زیرمجموعه در آبان ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) تصریح کرد: توزیع بروشور شهدای استان با همکاری اداره میراث فرهنگی و برگزاری چند برنامه‌ در حوزه کتابخوانی از دیگر اقدامات بوده است.

*برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس

دبیر کمیته تالیف، تدوین و نشر دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان می‌گوید: ۲۵ عنوان کتاب با محوریت کودک و نوجوان در دست چاپ است و شاید تا به حال در کنگره‌ شهدای کشور چنین اتفاقی رخ نداده باشد.

“محسن صیفی‌کار” با بیان اینکه در همدان کتاب‌های فاخری با سوژه‌های قوی در طراز ملی به تالیف درآمده، اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم با افراد توانمند در حوزه ادبیات، مجله “زنگ حماسه” را احیا کنیم. این، یک کار بومی و استانی بوده و قرار است حدود ۱۰ هزار نسخه از آن چاپ شود که در این زمینه چون جامعه هدف ما دانش‌آموزان هستند، آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۰۰ عنوان کتاب از مرحله نگارش تا چاپ داریم، اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه کتاب و ادبیات ملی دفاع مقدس در همدان برگزار می‌شود و بیش از ۱۵۰ ناشر در آن شرکت می‌کنند. این یک کار ملی است و پیش‌بینی شده یک میلیارد بن خرید کتاب برای مردم نظر گرفته شود که می‌تواند اثرگذار باشد.

*۵ هزار دیدار با خانواده معظم شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به میهمانی لاله‌ها می‌گوید: پنج هزار دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان همراه با اهدای نشان سرو برنامه‌ریزی شده و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

“مجید صفدریان” با بیان اینکه تا امروز بیش از ۸۰۰ دیدار انجام شده، عنوان کرد: تا پایان شهریور ماه تمام دیدارها انجام می‌شود. ضمن اینکه دیدار با خانواده‌های سه و چهار شهید با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و تعدادی از مسئولین انجام شده و سرکشی از خانواده‌های دو شهید هم به اتمام رسیده است.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=10425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.