• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
6
گل‌علی بابایی:

۲۵ مهر، سومین دوسالانه جایزه کتاب شهید همدانی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 28952
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۵
۲۵ مهر، سومین دوسالانه جایزه کتاب شهید همدانی برگزار می‌شود
نویسنده، پژوهشگر و مستندنگار باسابقه حوزه دفاع‌مقدس گفت: سومین دوسالانه جایزه کتاب شهید حاج حسین همدانی بیست‌وپنجم مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، گل‌علی بابایی اظهار کرد: بعضی انسان‌های بزرگ در زمان حیات منشأ خیر و برکت غیرقابل شمارش هستند و بعد از شهادت نیز صدقه جاریه آنها جاری است.

وی عنوان کرد: بعد از شهادت حاج حسین همدانی به علت علاقه او به کتاب، فرهنگ و بزرگداشت شهدا و ثبت تاریخ دفاع مقدس جشنواره‌ای برای کتاب شهدا و رزمندگان مدافع حرم با نام شهید همدانی تشکیل شد.

بابایی با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۹ نخستین و دومین جشنواره دوسالانه کتاب شهدا و رزمندگان مدافع حرم برگزار شد، گفت: ۲۵ مهرماه امسال سومین دوسالانه جایزه کتاب شهید همدانی برگزار می‌شود و این جشنواره مربوط به کتاب‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تألیف و تدوین شده باشند.

این نویسنده بیان کرد: در سومین جشنواره کتاب سردار شهید همدانی ۵۵۰ عنوان کتاب بعد از فراخوان جمع‌آوری شده که ۲۰۰ عنوان کتاب به زبان خارجی بوده و در ارتباط با مدافعان حرم، این موضوع مهمی است.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره به کشورهای لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانی ارسال شد و جایزه‌ای با نام شهید همدانی در این موضوع بسیار مؤثر بود، افزود: این امر مربوط به بعد فرهنگی زندگی حاج حسین همدانی بود و در بعد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مردم و کارکنان و قشر مستضعف نقش حاج حسین بسیار پررنگ است.

مستندنگار باسابقه حوزه دفاع‌مقدس اضافه کرد: برکت حاج حسین بعد از شهادت نیز مشخص است و این دوسالانه ادامه می‌یابد و مدافعان حرم از غربت درمی‌آیند و این جشنواره تشویق و میدان رقابتی است که این غربت و غم برطرف شود.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.