• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
6

۱۰۷۶ شهید دانش‌آموز همدانی، تقدیم مکتب امام حسین (ع)

  • کد خبر : 28960
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۸
۱۰۷۶ شهید دانش‌آموز همدانی، تقدیم مکتب امام حسین (ع)
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آموزش و پرورش استان همدان ۱۰۷۶ شهید دانش‌آموز تقدیم راه و مکتب سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) کرده است.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، “رضا زارعی” صبح امروز در یادواره هزار و ۳۰۰ معلم و دانش‌آموز شهید آموزش و پرورش استان همدان که در جریان دومین کنگره ملی هشت هزار شهید والامقام استان برگزار شد، اظهار کرد: عظمت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان گلگون کفنی است که جان خود را در راه و بزرگی و استقلال ایران و اسلام عزیز فدا کردند.

وی با بیان اینکه معلمان و دانش‌آموزان ایران اسلامی به ویژه استان همدان نقشی بزرگ و ویژه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند، افزود: دبیرستان‌های استان کانون اعزام رزمندگان دانش‌آموز به جبهه‌ها بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان همدان ۱۰۷۶ شهید دانش‌آموز تقدیم راه و مکتب امام حسین(ع) کرده که هر کدام یک حماسه‌آفرین بزرگ هستند، عنوان کرد: جامعه معلمان ایثارگر آموزش و پرورش این استان با ۲۰۷ شهید، صدها رزمنده، صدها جانباز و آزاده و بیش از ۷۰ شهید شاخص و ۱۱ خانم معلم شهید جزو طلایه‌داران ایثار و شهادت در کشور به شمار می‌آیند.

زارعی با اشاره به اینکه خیزش عظیم دانش‌آموزی در ۳۰ مهر ۱۳۵۷ همدان آغاز راهی درخشان بوده است، اضافه کرد: نقش پشتیبانی و کمک مالی به جبهه‌ها و اعزام ده‌ها هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی خود حماسه بزرگی است که کمتر دیده و از آن سخن گفته شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آمار شهدای بعضی از دبیرستان‌های همدان حیرت‌انگیز است، ادامه داد: دبیرستان شریعتی همدان بیش از ۱۳۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که باید بیش از این به این سوژه پرداخت.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان شهیدی مانند حمید هاشمی، محمدرسول رضایی، حسین رنجه، علی‌اصغر سماواتی و سایر شهدای دانش‌آموز مانند چراغی فروزان سیر فرآروی ما را روشن کرده‌اند، گفت: از سوی دیگر نقش معلمی و تربیتی معلمان عزیز بسیار برجسته است و آن دانش‌آموزان شهید در کلاس چنین معلمانی به مقام معرفت و شهادت نائل شدند.

زارعی تصریح کرد: معلمان فرهیخته و جان فدا در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خط مقدم نبرد و خط مقدم تعلیم و تربیت نقش جهادی و تبیینی ایفا کرده‌اند و در میان معلمان متعهد استان همدان ستارگان درخشانی وجود دارند که نام و مرامشان مایه افتخار و چراغ راه امروز و فردای کشور است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: معلمان بزرگی همچون شهید حاج محمد طالبیان، شهید اکبر مقصودی، حاج رحیم نداف، محمدعلی جعفری و سرداران پرآوازه و معلمان شهیدی همچون محمدرضا فراهانی، تقی بهمنی، علیرضا حاجی‌بابایی و سیدجعفر حجازی سرمایه‌های بزرگی برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شوند.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.