• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
7
سردار معروفی:

کنگره شهدا محل ترویج فتوحات نظام اسلامی است

  • کد خبر : 28740
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۹
کنگره شهدا محل ترویج فتوحات نظام اسلامی است
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج گفت: کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا باید محل ترویج فتوحات نظام اسلامی باشد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار «حسین معروفی» صبح امروز در دهمین کارگاه آموزشی دبیران کنگره شهدای سراسر کشور با تقدیر از زحمات فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و مشاور وی در برگزاری کنگره دوم شهدا در استان همدان اظهار کرد: در ابتدای کار یاد پیام امام در سال ۶۶ افتادم که به حجاج فرمودند ای نشستگان به درگاه خدا، برای ایستادگان مقابل دشمن خدا دعا کنید. آن روز جنگ نابرابری برابر دشمن بود اما آن پیام گهربار برای امروز هم صادق است. امروز دشمن خبیث به جای جسم، ذائقه جامعه را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه ترویج یادمان و گفتمان عاشورایی می‌تواند مقابله جدی با دشمن خبیث باشد، افزود: برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها، آبرومحله‌ها و … باید منجر به این شود که معجزه بزرگ و عاشورایی قرن نه فراموش شود و نه تحریف.

سردار معروفی تصریح کرد: شکل‌ کار در کنگره‌ها خیلی مهم است که این معجزه به باد فراموشی سپرده نشود اما چیزی که مهمتر است اینکه برای جلوگیری از تحریف جزئیات دفاع مقدس تلاش کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج عنوان کرد: کار در مکتوبات و تولیدات در کنگره‌ها مهم است که حضرت آقا هم به آن تاکید دارند. تمام افرادی که مسئولیت داریم باید توجه کنیم که گاهی ما را درگیر شکل کار می‌کنند تا به نقطه عطف و هدف اصلی نرسیم.

وی ادامه داد: شکل یادواره‌ها خوب است. اما اگر مولد این بود که انسان‌ها در این مسیر قرار بگیرند، این خیلی بهتر است. باید به رهواره بودن هم توجه کنیم.

سردار معروفی با بیان اینکه در خیلی از موضوعات برای برگزاری کنگره‌ها نقص داریم، خاطرنشان کرد: اگر در برگزاری یادواره‌های شهید می‌خواهیم به نتیجه برسیم نیاز به یک فرایند داریم. در برخی استان‌ها این فرایند خوب است و در برخی استان‌ها ضعیف.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج گفت: ما امروز از خیلی شهدا فقط در حد یک زندگی‌نامه مطلب داریم. چیزی که می‌تواند اثرگذار باشد، اینکه بانک اطلاعاتی اطلس استان را باید دقیق در دسترس داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فرایند اول جمع‌آوری اطلاعات است. قرار نیست امروز همه اطلاعات و داشته‌ها را در قالب فیلم و کتاب و .. تولید کنیم. شاید یک سوژه برای ۱۰ سال آینده نیاز باشد. فرایند دوم تجزیه و تحلیل است. ما نیاز به تجزیه و تحلیل قوی داریم که درگیر یک زمان خاص مثل گذشته یا فقط حال نباشد. تجزیه و تحلیل باید جامعیت داشته باشد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی، مولفه بعدی است که باید شامل کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باشد، اذعان کرد: باید بدانیم قرار است بعد از کنگره چه کاری کنیم.

وی اضافه کرد: اقدام، عامل مهم دیگری در برگزاری کنگره‌هاست. هنوز گره ذهنی بعضی از جوانان ما در قبال جنگ و دفاع مقدس باز نشده. چند درصد از جوانان ما می‌دانند که وزارت جنگ دوران شاهنشاهی به وزارت دفاع در جمهوری اسلامی تغییر کرده؟ این‌ها مهم است که باید امروز به آنها بپردازیم. انشقاقی که امروز در جامعه می‌اندازند را باید پاسخ بدهیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج بیان کرد: باید بدانیم به مردم این پیام را انتقال دهیم که در جنگ فقط پنج استان مورد تجاوز قرار گرفتند اما تمام اقوام به دفاع رفتند. باید در مقابل هجمه‌های دشمن پاسخگو باشیم.

سردار معروفی با بیان اینکه جنگ ما جنگی با احساس نبود بلکه با منطق کامل بود، گفت: فرایند آخر در کنگره‌ها بازخوردگیری است. در همین همدان که درگیر اجلاسیه هستند، یک هفته بعد از اجلاسیه باید متولیان جلسه بگذارند، تحلیل کنند و ببیند کجا ضعف بوده و کجا قوت. در بازخوردگیری نکات مهمی هست که بعد از کنگره باید به آن پرداخته شود.

وی یادآور شد: کار دلی خیلی مهم است. دل را باید درگیر کنیم تا کارها به بهترین شکل در کنگره‌ها انجام شود. با قرارداد و روال اداری نمی‌شود شهدایی کار کرد. مردم را هم باید درگیر کار کنیم. زیبایی جنگ هم در این بود که نقش اصلی را در دفاع مقدس مردم بر عهده داشتند. در جنگ همین مردم پای انقلاب اسلامی ماندند و امروز هم باید مردم را درگیر کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج اظهار کرد: جوانان اصل و پایه کار هستند. چندین بار حضرت آقا تاکید کرده‌اند که جوان مومن و انقلابی را باید پای کار بیاوریم. اگر کنگره‌ای تبدیل به پروسه شد، اشتباه است. کنگره محل ترویج فتوحات نظام اسلامی است.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: در جنگ تمام دنیا با هم جمع شدند مقابل ایرانِ تنها، اما نهایتش چه شد؟ یک فتح بزرگ. قرار است در کنگره‌ها هویت بگیریم و لذت ببریم.

وی با بیان اینکه تجلیل در کنگره‌ها خیلی مهم است، گفت: باید هم از مقام شهید و هم از پیشکسوتان که این عزت را به ما هدیه دادند، تجلیل کنیم. وقتی از یک پیشکسوت تجلیل شد و او را فراموش نکردیم، جوان انگیزه پیدا می‌کند که پای انقلاب بماند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج برطرف کردن شبهات را مهم دانست و تصریح کرد: امروز خیلی از جوانان سوال می‌کنند مگر جنگ نبوده، چرا دفاع مقدس؟ پاسخ این است که چه چیزی جنگ را دفاع مقدس کرد و آن هم فرهنگ عاشورایی حاکم بر آن بود. امروز دفاع مقدس مثل کربلا در تاریخ ماندگار شده است. امروز در برابر شهدا بعد از ۴۰ سال زانو می‌زنیم که نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است. امام عزیز هم هشت سال در دفاع مقدس عاشورا را مشق کرد.

سردار معروفی با بیان اینکه اقتدار و عزت ملت ایران در کربلای پنج معنا شد، تاکید کرد: آنجا تمام اسلام با تمام کفر جنگید. جایی که جنگ تن با تانک بود که خروجی آن هم به قطعنامه ۵۹۸ منجر شد.

این مقام مسئول گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری باید زیباسازی گذشته و دفاع مقدس را به زیبایی‌های امروز پیوند بزنیم. با تکیه بر ایمن‌سازی دیروز، امروز ایران اسلامی به فضل الهی به جایی رسیده که دشمن هم در هوا و فضا و هم در دریا و خاک مبهوت قدرت نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: کشتی‌های ما را می‌زدند اما امروز امن‌ترین ترددها را به برکت همین مجاهدت‌ها داریم.

سردار معروفی با بیان اینکه وحدت و جهاد زائیده فرهنگ ناب دفاع‌مقدس است، افزود: با درخشش وحدت بود که پیروزی نائل شد. همه اقوام و مذاهب در جنگ نقش داشتند و باید این نقش‌ها را برجسته کنیم. امروز دشمن می‌خواهد این وحدت را بگیرد اما وحدت از نان و آب هم واجب‌تر است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه جهاد یعنی ما می‌توانیم، تصریح کرد: شرط جهاد، گذشت و عبور از خود است. جهاد باید دیده نشوی تا بتوانی. جهاد محل عافیت طلبی نیست. جهاد واقعی که برگرفته از فرهنگ ناب دفاع مقدس است را باید ترسیم کنیم.

وی در ادامه گفت: باید مبلغ ناموس‌پرستی که خروجی بزرگ دفاع مقدس بود، باشیم. فهرستی از ارزش‌های دفاع مقدس مثل کرامت انسانی و دفاع از خاک و اهل‌بیت و تمام این‌ها یک طرف، اما همین که توانستیم در جنگ ناموس ایرانی را حفظ و دامنش را پاک نگه داریم، همین یکی کافیست. تمام اشرار عالم و اردوگاه شرق و غرب علیه ما بسیج شدند، اما ما ۱۸۸ هزار شهید دادیم تا اجازه ندهیم پای نحس دشمن به خاک و دست نحسش به دامن پاک ناموس ایرانی برسد.

سردار معروفی عنوان کرد: امروز می‌خواهند زیبایی را از زن عفیف ایرانی بگیرند و باید حواسمان باشد. باید بدانیم که زیبایی در عفت و حجاب دختران و زنان است. دشمن حساب و کتاب دارد. باید به ناموس پرستی که خروجی مهم دفاع مقدس است، بپردازیم.

این مقام مسئول یادآور شد: همه دیدیم که در سوریه با ناموس مسلمین چه کردند. اما حاج قاسم که شیعه و دلسوخته واقعی است، آنجا هم به میدان آمد تا کرامت ناموس مسلمانان حفظ شود.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.