• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
14
استاندار همدان:

کنگره شهدا، ذائقه‌های مختلف را با فرهنگ شهادت آشنا می‌کند

  • کد خبر : 10415
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۵
کنگره شهدا، ذائقه‌های مختلف را با فرهنگ شهادت آشنا می‌کند
استاندار همدان گفت: کارهای فرهنگی و اثرگذار دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان موجب شده تا ذائقه‌های مختلف با فرهنگ ناب ایثار و شهادت آشنا شوند.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، “علیرضا قاسمی‌فرزاد” ظهر امروز در ستاد اجرایی کنگره شهدای همدان، با اشاره به نمایش ماندگار فصل شیدایی اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره، از ابتدا تصمیم بر این بود اقدامات به نحوی باشد که اثرگذاری آن در جامعه محسوس باشد. به اعتقاد من در نمایش فصل شیدایی تا حدود زیادی به این هدف دست پیدا شد.

وی بیان کرد: حضور هرشب ۱۲ هزار نفری مردم همدان نشان از کار فاخر این پروژه و اثرگذاری عمیق آن دارد. هرچند یقین داریم این استقبال به برکت تشییع شهید گمنام در سایت بین‌المللی نمایشگاه همدان و برکتی بود که تشییع این شهید در آن محل رقم زد.

قاسمی‌فرزاد این نمایش را کار فاخر و ماندگار کنگره دوم شهدا دانست و افزود: حجم بالای اثرگذاری و استقبال از فصل شیدایی تحسین برانگیز است. نمایشی که اجرایی قوی و هنرمندانه‌ داشته و حاصل آن، آشنایی و جذب ذائقه‌های مختلف با فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته‌های مختلف کنگره هشت هزار شهید متناسب با علاقه افراد در تلاش هستند تا برنامه‌ها به شکلی مطلوب برگزار شود، تصریح کرد: قطع به یقین استان با اجرای چنین برنامه‌هایی توان و بنیه اعتقادی خود را افزایش می‌دهد.

وی به تقویت جریان‌های مردمی در این رویداد اشاره کرد و افزود: هدف، معرفی شهدا و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که به‌واسطه فصل شیدایی و دیگر اقدامات می‌توان به آن دست پیدا کرد.

استاندار با بیان اینکه مدیریت شهری در فضاسازی شهر برای فصل شیدایی و دیگر اقدامات کنگره شهدا تلاش زیادی داشته، عنوان کرد: باید از ظرفیت اربعین که مکمل کنگره شهدا برای تقویت مسائل فرهنگی در جامعه است، نهایت بهره را ببریم. بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از زائران سیدالشهدا (ع) از مسیر استان همدان عبور می‌کنند و بیش از ۱۴۰ موکب در سطح استان دایر شده که می‌تواند کمک کننده خوبی به کنگره شهدا در تقویت فرهنگ شهادت باشد.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=10415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.