• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
5
در راستای کنگره ملی هشت هزار شهید ساتان همدان

نقش همدان در ۶ ماهه اول جنگ، کتاب شد

  • کد خبر : 29289
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۳
نقش همدان در ۶ ماهه اول جنگ، کتاب شد
دبیر کمیته تالیف و نشر کنگره ملی هشت هزار شهید استان و نویسنده کتاب "آن شش ماه" از تولید 53 عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب این کنگره خبر داد و گفت: همدان در حوزه کتاب دفاع مقدس جزو استان‌های پیشرو است که تاکنون 700 عنوان کتاب در این زمینه تولید شده است.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، “محسن صیفی‌کار” با اشاره به رونمایی از این کتاب در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در همدان اظهار کرد: این کتاب به نقش استان همدان در شش ماهه اول جنگ می‌پردازد و به فعالیت‌های ارتش، سپاه و پشتیبانی “مردم و جهاد سازندگی” و نیروهای هوایی اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب آن شش ماه در سال ۸۸ آغاز شد و در ادامه خوشبختانه به چاپ رسید گفت: این کتاب بیش از یک هزار جلد دارد و در قالب تاریخ شفاهی و اثری مستند است که از طریق مصاحبه و اسناد به جزئیات دسترسی یافته‌ایم و آنها را به رشته تحریر درآوردیم.

نویسنده کتاب آن شش ماه با بیان اینکه این کتاب در کشور کم‌نظیر است، افزود: حجم کتاب نسبت به مدت زمان شش ماهه‌ای که نقش همدان در جنگ تحمیلی تاثیرگذار بوده و اسناد و اطلاعاتی که از این مدت تهیه شده، قابل توجه است.

دبیر کمیته تالیف و نشر کنگره ملی هشت هزار شهید استان گفت: با توجه به مسئولیتی که در کنگره دارم، برخی از پیگیری‌های نمایشگاه ملی کتاب را انجام می‌دهم، نمایشگاه می‌تواند تاثیرگذاری بالایی روی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در همدان ویژگی‌های خاصی دارد عنوان کرد: این نمایشگاه تخصصی است که دارای مخاطبان عام و خاص بوده و بیش از ۱۱۰ ناشر کشوری در آن شرکت کردند.

صیفی‌کار با بیان اینکه در قالب برنامه‌های کنگره شهدا برنامه‌های جانبی نیز در این نمایشگاه برگزار می‌شود، ادامه داد: مصاحبه‌ها، نشست‌ها، رونمایی‌ها و کلاس‌های تخصص تاریخ شفاهی نیز در این نمایشگاه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه رویداد کتاب یکی از برنامه‌های اصلی دومین کنگره شهدا به خاطر تاثیرگذاری آن است، گفت: یکی از شاخصه‌های رشد یک کشور و ملت میزان عناوین و شمارگان کتاب‌های آنهاست.

نویسنده کتاب آن شش ماه با بیان اینکه خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران به کتاب خصوصا کتاب دفاع مقدس توجه خاصی می‌شود و اثرات برجسته‌ای در این زمینه تهیه شده است گفت: با تاکید مقام معظم رهبری، همدان جزو سرآمدان در حوزه کتاب است و نویسندگان تراز اول در این استان هستند.

دبیر کمیته تالیف و نشر کنگره شهدا که در حوزه دفاع مقدس بیش از ۴۰ جلد کتاب دارد، تصریح کرد: بیش از۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان همدان تولید شده که قابل توجه است.

صیفی‌کار با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار عنوان کتاب در کشور در حوزه دفاع مقدس تولید شده است که سهم همدان در بین ۳۲ استان بسیار چشمگیر است افزود: تعداد نویسندگان و شعرا نیز در حوزه دفاع مقدس در استان برجسته است.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=29289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.