• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
17
استقبال باشکوه از روایت جذاب خلقت تا ظهور

مردم درباره نمایش فصل شیدایی چه می‌گویند؟

  • کد خبر : 9127
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۱۱
مردم درباره نمایش فصل شیدایی چه می‌گویند؟
نمایش میدانی "فصل شیدایی" در دومین شب به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان انجام و با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، شب گذشته نمایش فصل شیدایی برای دومین مرتبه به اجرا درآمد و استقبال بیش از هفت هزار نفری مردم همدان از این نمایش در دومین شب نشان داد که خیلی زود توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند.

حضور اقشار مختلف مردم در سنین متفاوت و با سلایق گوناگون در دو شب گذشته برای تماشای نمایش چند رسانه‌ای فصل شیدایی حاکی از آن است که مردم علاقه وافری به کارهای هنری با موضوعات مذهبی_انقلابی دارند و استقبال قابل توجه مردم از فصل شیدایی خود دلیلی بر این مدعاست.

در کنار تماشای فصل شیدایی، مردم در دو روز گذشته به‌خصوص در روز دوم این نمایش، از غرفه‌های ایجاد شده در حاشیه نمایشگاه هم استقبال خوبی به عمل آوردند و بدون تردید در روزهای آینده این استقبال چندین برابر خواهد شد. غرفه‌هایی با محوریت عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، خانواده، رسانه، کتاب و … که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

اما شب گذشته و بعد از اتمام نمایش، سر صحبت با چند نفر از مخاطبین فصل شیدایی را باز کردیم تا نظرات مردم پیرامون این برنامه جذاب را جویا شویم.

یکی از بینندگان این نمایش که ۲۸ سال سن داشت، به خبرنگار ما گفت: چندین سال پیش که برنامه شب‌های آفتابی در همدان برگزار شد، دانش‌آموز بودم. آن موقع برخی از اپیزودها مثل دفاع مقدس برایم جذاب بود. اما امشب علاوه بر قسمت دفاع مقدس، وقایعی مثل عاشورا و غدیر هم به بهترین شکل ممکن به اجرا درآمد و خیلی لذت بردم.

وی ادامه داد: به نظر من مخاطب در این نمایش در بخش واقعه عاشورا به میزان خیلی زیادی با برنامه ارتباط گرفته و تخت تاثیر قرار می‌گیرد. چون در ماه محرم و در آستانه اربعین هم هستیم، این قسمت از نمایش خیلی خاص و پرمحتوا بود. به خصوص آنکه به‌صورت مفصل به لحظه شهادت سرور و سالار شهیدان هم پرداخته شده است.

خانمی ۴۱ ساله بعد از تماشای این نمایش به خبرنگار ما گفت: بعد از اتفاقات اخیر در کشور، به اعتقاد من جای خالی یک برنامه فرهنگی قوی در همدان دیده می‌شد که این نمایش به خوبی خیلی از خلأها را می‌تواند پر کند.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) نماد عفاف و حجاب در طول تاریخ هستند و در طول این نمایش به خوبی به این موضوع اشاره می‌شود. مجری برنامه هم به اعتقاد من یکی از نقاط عطف برنامه هستند که با لحنی شیوا و استفاده از احادیث و روایات معتبر، مخاطب را درگیر می‌کند.

این تماشاگر در همین باره ادامه داد: مجری برنامه بعد از اتمام بخش شهادت حضرت زهرا (س) به موضوع عفاف و حجاب اشاره می‌کند که به نظر من خیلی به‌جا و به‌موقع بود. امیدوارم از این دست برنامه‌ها در شهر ما تقویت شود.

یک نوجوان ۱۴ ساله به خبرنگار ما گفت: صدای انفجار و تیراندازی‌ها برایم خیلی جالب بود. داستان امام حسین (ع) و عاشورا را هم دوست داشتم. به پدرم گفتم باز هم به دیدن این نمایش بیائیم!

یک مرد ۵۳ ساله که از نهاوند برای تماشای این برنامه به همدان آمده بود، گفت: گاهی اوقات یک کار فرهنگی اثرگذار، نتیجه‌بخش‌تر از چندین همایش و سخنرانی و … است. فصل شیدایی یک کار فاخر فرهنگی است که می‌تواند تاثیر زیادی روی نسل امروزی بگذارد. اینگونه برنامه‌ها باید بیشتر برگزار شود تا نسل امروزی بهتر و بیشتر با وقایع تاریخ اسلام و همچنین دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

این بیننده اضافه کرد: هرچه داریم به برکت خون شهداست. در این نمایش به خوبی عملیات مرصاد به اجرا درآمده و همین یک بخش کافی است تا ما بدانیم اگر دلاورمردی و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان نبود، امروز این امنیت را نداشتیم. بدون تردید چنین برنامه‌هایی کمک شایانی خواهد کرد تا نوجوانان و جوانان با دوران سخت جنگ تحمیلی آشنا شوند.

گفتنی است؛ نمایش میدانی و چندرسانه‌ای فصل شیدایی در راستای دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، ۱۳ شب دیگر به اجرا درخواهد آمد. علاقمندان به تماشای این برنامه جذاب و پرمخاطب می‌توانند بلیط رایگان این نمایش را از سایت www.namaticket.ir دریافت کنند.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=9127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.