• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
7
سردار حمید حسام:

عشق به سیدالشهدا (ع) در وجود حاج حسین متبلور بود

  • کد خبر : 28936
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۱۸
عشق به سیدالشهدا (ع) در وجود حاج حسین متبلور بود
نویسنده ادبیات پایداری و رزمنده دفاع مقدس گفت: عشق به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در وجود سردار شهید حاج حسین همدانی متبلور بود.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار “حمید حسام” اظهار کرد: یاد، اخلاص، رایحه و آرمان شهدا باطن و جان ما را به بهانه کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان نوازش می‌دهد.

وی ادامه داد: حضرت عباس (ع) فرمانده، علمدار و پرچمدار بزرگی که به ما یاد داد اگر خودمان را نبینیم و اخلاص پیش‌رو کنیم خداوند به ما عزت می‌دهد. زمانی‌ که وارد سپاه شدیم سردار شهید حاج حسین همدانی از همان ابتدا تفاوتی‌هایی داشت که این تفاوت یک شبه به دست نیامد و حرارت قلب مؤمن و عشق به اباعبدالله (ع) در وجود وی متبلور بود.

سردار حسام با اشاره به صحبت‌های این شهید بزرگوار درباره اینکه “من شاگرد تنبل مکتب شهادت هستم”، بیان کرد: نمودار حرارت همیشه مشتعل در دل سردار شهید همدانی وجود داشت و این ارادت به سیدالشهداست که باعث می‌شود رزمنده‌ها به جایی برسند که بلوغ دیده نشدن پیدا کنند و به خاطر خدا کار انجام دهند و شهید همدانی از ابتدا این بلوغ را داشت.

این نویسنده خاطرنشان کرد: شهید، شاگردها و نیروهای خود را می‌دید و از آنها دلجویی می‌کرد بنابراین خدا به او عزت داد و به جایی رسید که خیلی‌ها در حسرت آن هستند.

این رزمنده دوران دفاع‌مقدس عنوان کرد: شهید همدانی به‌عنوان یک پیش‌قراول و طلایه‌دار، به تشخیص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده سپاه سوریه معرفی می‌شود. این معرفی دقیقاً در تاریخی اتفاق می‌افتد که بحران در سوریه آغاز می‌شود. نکته اینجاست که زمانی شهید همدانی کار را شروع می‌کند که دقیقاً تا زمان شهادت حاج قاسم ۸ سال تمام طول می‌کشد. این، یک اتفاق خیلی معنادار است!

سردار حسام ادامه داد: اخلاص شهید همدانی به گونه‌ای بود که حالا پس از شهادتش نیز در کارها اثرگذار است. مردی که یک اربعین جهاد کرد و در آخر نیز سرنوشتش به صاحب اربعین یعنی حضرت زینب کبری(س) گره خورد.

نویسنده کتاب‌های تحسین برانگیزی چون “وقتی مهتاب گم شد” و “خداحافظ سالار” گفت: شهید همدانی فردی است که همسرش را به دمشق شهری در آستانه سقوط دعوت می‌کند و از او می‌خواهد تا خاطراتش را به رشته تحریر در آورد. اتفاقاتی که نشان می‌دهد اگر کاری برای خدا باشد نتیجه می‌دهد.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.