• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
3
فرمانده انتظامی استان همدان:

شهدا پهلوانان بی‌ادعا و عارفان حق‌آشنا بودند

  • کد خبر : 29319
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
شهدا پهلوانان بی‌ادعا و عارفان حق‌آشنا بودند
فرمانده انتظامی استان همدان، شهدا را پهلوانان بی ادعا و عارفان حق‌آشنا خواند که در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و امام راحل جانفشانی کردند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار سلمان امیری امشب در سومین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه امروز جوانان و فرزندان این مرز و بوم با یاد و نام شهدا با ترویج فرهنگ شهدا که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است بر قلل رفیعی ایستاده‌اند، اظهار کرد: از شهدا می‌خواهیم دست ما را بگیرند که هر که را شام شهادت نیست مرگ هست.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه شهدا پهلوانان بی‌ادعا و عارفان حق‌آشنا بودند که از خود گذشتند و به خدا رسیدند افزود: همدان همواره در عرصه‌های مختلف و حتی قبل از پیروزی انقلاب تا کنون از جایگاه رفیعی برخوردار بوده است و گواه آن هشت هزار شهید استان است.

وی با اشاره به وجود ۳۳۶ شهید، ۲۹ آزاده، ۴ هزار رزمنده دفاع مقدس، ۲۲۲ شهید دفاع مقدس، ۱۱۴ شهید پس از جنگ و ۶ جانباز قطع نخاع در حوزه تامین امنیت کشور گفت: سرهنگ شهید علی میرزایی نیز در درگیری با سوداگران مرگ به مقام شهادت نایل آمد.

امیری یادی از شهید عروجعلی‌ شکری کرد. وی با بیان اینکه نحوه شهادت این شهید عزیز آن را شاخص کرده است، افزود:‌ کتاب زندگینامه این شهید والامقام توسط موسسه فراجا چاپ شده و تندیس آن در زادگاهش نصب شده است.

وی از برگزاری هشت یادواره شهدای انتظامی در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و با اشاره به تقدیر از خانواده شهدا اظهار کرد: ‌۷۶۲ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، چاپ کتاب اسرار و بازنویسی پلاک ۱۱۰، فراخوان و جمع‌آوری عکس‌ها و دست‌نوشته‌ها، آثار و مستندات رزمندگان و شهدا بخشی از اقدامات انجام شده فراجا برای کنگره بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: تدوین و تولید بیش از ۱۰۰۰ تصویر کلیپ و فیلم در ستاد کنگره، تهیه و ساخت مستند از شهدای انتظامی و بازنشر آن در بسترهای مختلف، غبارروبی و عطرافشانی شهدا در تمام نقاط استان، ساخت دو عدد سردیس و پیکره در ستاد استان و شهر لالجین و برپایی غرفه نمایشگاهی در فصل شیدایی از دیگر برنامه‌هایی بود که محقق شده است.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=29319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.