• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
11

خاطره فرماندار همدان از روزی که انبار نفت بمباران شد

  • کد خبر : 13580
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۵۲
خاطره فرماندار همدان از روزی که انبار نفت بمباران شد
فرماندار همدان از اتفاقات و حوادث تلخ دی ماه سال 1365 که منجر به بمباران منطقه انبار نفت شد، سخن گفت.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، “مسلم مخفی” صبح امروز در آئین کلنگ‌زنی یادمان شهدای منطقه انبارنفت همدان اظهار کرد: روزی که این اتفاق تلخ افتاد و دشمن بعثی در یک اقدام ناجوانمردانه این منطقه را بمباران کرد، من در محل حضور داشتم. چون یکی از آشنایان ما در بین نفرات این حادثه تلخ بود.

مخفی خاطرنشان کرد: حتی فردای آن روز و موقع تشییع پیکر شهدای والامقام این حادثه هم هواپیماها بالای سر مردم بودند. خیلی روز سختی بود و به سبب اینکه دشمن در میدان جنگ ناتوان شده بود، انتقام تلخی از مردم گرفت و صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای را دیدیم.

فرماندار همدان تصریح کرد: در تقویم پر از عرت و افتخار مردم همدان، اتفاق تلخ بمباران انبار نفت یک روز به یادماندنی است و امیدواریم یادمانی در خور و شان شهدای گرانقدر ساخته شود، چراکه این محل یکی از نمادهای مقاومت مردم همدان است.

وی در ادامه عنوان کرد: هرچه داریم به برکت خون شهداست و امنیت امروز را مدیون عزیزانی هستیم که برای آسایش و رفاه مردم جان خود را کف دست گرفتند. نمونه بارز امنیت امروز، رزمایش بزرگ و میلیونی اربعین حسینی است که بدون تردید برگزاری باشکوه و بی‌نظیر آن حاصل ایستادگی و مقاومت شهدا به‌خصوص شهدای دوران دفاع مقدس است.

در این آئین “امین روستایی” مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان هم گفت: برای شهدا هر قدمی برداریم کم است. در این محل ۶۵ شهید والامقام ناجوانمردانه توسط دشمن بعثی در دی ماه سال ۶۵ به خون غلتیدند و امروز ما بر خود وظیفه دانستیم که در انتقال فرهنگ ناب شهادت به نسل آینده سهیم باشیم.

وی تصریح کرد: جلسات مختلفی در فرمانداری همدان برگزار کردیم. با همکاری شرکت گاز المان‌های مخصوصی برای این کار طراحی شده تا به یاری خداوند یک طرح فاخر به یادگار بگذاریم. تلاش می‌کنیم این کار بزرگ و ماندگار تا اجلاسیه کنگره شهدا به بهره‌برداری برسد.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=13580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.