• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
11

حمایت از نویسندگان ادبیات پایداری به ویژه نوقلمان، مطالبه نویسنده جوان بهاری

  • کد خبر : 28478
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۳۲
حمایت از نویسندگان ادبیات پایداری به ویژه نوقلمان، مطالبه نویسنده جوان بهاری
مریم مهدوی حرمت نویسنده کتاب "آدینه خونین" زندگی نامه شهیده کبری گنجی درخواست خود را از دستگاه های فرهنگی و نهاد های مربوطه حمایت از نویسندگان عرصه فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت به ویژه نوقلمان عنوان کرد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی بانوان دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان، مریم مهدوی حرمت لیسانس مهندسی پرتو پزشکی و فوق لیسانس روانشناسی یکی از نویسندگان جوان حوزه دفاع مقدس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به علاقه زیاد ینده در نوشتن و احساس مسئولیت نسبت به شهدا به ویژه مظلومیت شهدای زن دست به قلم شدم .
وی افزود: باتوجه به کنجکاوی و علاقه به پژوهش درباره ویژگی های شهیده دختر ۱۴ساله و شجاعت او و به ویژه مسأله عجیب غسل شهادت در شب شهادتش و… تنها توفیق تولید یک اثر کتاب آدینه خونین زندگی نامه شهیده کبری گنجی را داشتم و موعدکتاب آدینه خونین داستان زندگی دختر چهارده ساله اهل روستای گنج تپه همواره آرزوی شهادت داشته و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس سال ۱۳۶۱ در بمباران نماز جمعه همدان به شهادت رسید.
نویسنده کتاب “آدینه خونین” به شخصیت هایی که در کتاب وجود دارد اشاره داشت و گفت: خانواده شهیده خواهران و برادران رزمنده شهیده کبری گنجی برادر شهید ش محمد گنجی و خواهر زاده اش شهید اشاره شده است و وصیت نامه های ایشان نیز قید شده است.
مهدی در پاسخ به سوال اینکه “نظر شما در خصوص اهمیت پرداختن به زندگی و خاطرات زن در دفاع مقدس چیست؟ اذعان کرد: در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی زنان بخش بزرگی از گردانندگان صحنه جنگ در امر پشتیبانی از خط مقدم و رزمندگان بودند و بسیاری از آنان بی گناه و مظلوم زیر موشک ها و خمپاره ای این ظالمان جان باختند و متاسفانه به زنان بسیار کم پرداخته شده است و بنابر این حساسیت مرا بر انگیخت تا در این مسیر گام بردارم .
وی از انتظار خود از دستگاه های فرهنگی، در راستای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت می گوید: در خواست حمایت از نویسندگان عرصه فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت به ویژه نوقلمان را دارم و قابل توجه است که مقاومت ایستادگی و ایثار و شهادت و پشتیبانی خانواده ها رشادت کوچک مردان بزرگ در صحنه رزم و دفاع از ودین و وطن را تک تک افراد در این هشت سال به نمایش گذاشتند.
وی به برنامه های سال آتی خود پرداخت و گفت: قصد تخقیق و پژوهش علمی در خصوص اتفاقات سال های پر ماجرای هشت سال دفاع مقدس را دارم که قطعا باتوکل به خدا و امداد خود شهدا خواهم پرداخت.
لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.