• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
5
دبیر ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا مطرح کرد:

تلاش برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با ارزش‌های دفاع‌مقدس

  • کد خبر : 29239
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۱
تلاش برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با ارزش‌های دفاع‌مقدس
دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس در همدان گفت: تلاش کردیم فضایی ایجاد شود تا نوجوانان و جوانان با ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار مهدی فرجی اظهار کرد: دفاع مقدس مانند یک گنج است و اگر بخواهیم این گنج را استخراج کنیم باید آن را به هنرمندان، نویسندگان و ناشران واگذار کنیم.

سردار فرجی ادامه داد: دوازدهمين نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت یکی از مهمترین بخش‌های دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان است و به طور حتم اثرگذاری و ماندگاری بالایی خواهد داشت.

وی نقش کتاب در انتقال ارزش‌های والای دفاع مقدس را بسيار موثر دانست و افزود: کتاب ابزاری است که هم ماندگاری بالایی دارد و هم مخاطب راحت با آن ارتباط برقرار می‌کند.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) اضافه کرد: اگر می‌خواهیم دفاع مقدس را استخراج کنیم و نسل به نسل به یادگار بگذاریم باید از ابزار ارزشمندی مثل کتاب بهره ببریم.

سردار فرجی در ادامه به پیگیری‌ها برای برگزاری دوازدهمين نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همزمان با کنگره شهدا اشاره کرد و گفت: نمایشگاه در مکانی مناسب، در دسترس و همراه با ارائه خدمات مطلوب برگزار شده است.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان بیان کرد: دوازدهمين نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت به مدت یک‌ هفته از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان برپاست و صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ناشران قوی دفاع مقدس حضور دارند، تصریح کرد: بیش از هشت هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شده است.

سردار فرجی با اشاره به اینکه کتاب‌های جدید حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه به نمایش درآمده است، گفت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه نشست‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب‌ برگزار می‌شود تا به ابهامات و شبهات نوجوانان‌ پاسخ دهد، به عبارتی می‌خواهیم فضایی ایجاد شود تا نوجوانان و جوانان با ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی با اعلام اینکه ۱۰ نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس با حضور ناشران و منتقدان تخصصی برگزار خواهد شد، ادامه داد: رویداد بزرگ فرهنگی مانند کنگره شهدا زمانی غنی‌تر می‌شود که برنامه فرهنگی دیگری مثل نمایشگاه کتاب در کنار آن برگزار شود و خوشبختانه این اتفاق در کنار کنگره عملی شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ناشران قوی و مطرح ملی حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: امیدواریم مردم از این فرصت، بهره لازم را ببرند و با ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=29239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.