• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
19
دبیر کمیته یادمان‌های کنگره شهدا خبر داد:

تدفین شهید گمنام در نمایشگاه بین‌المللی در اواخر ماه صفر

  • کد خبر : 5824
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
تدفین شهید گمنام در نمایشگاه بین‌المللی در اواخر ماه صفر
دبیر کمیته یادمان‌های کنگره هشت هزار شهید استان همدان از تدفین شهید گمنام در نمایشگاه بین‌المللی هزمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) خبر داد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سرهنگ هادی آزادی در جلسه ستاد اجرایی کنگره شهدا اظهار کرد: تا امروز ۱۴ جلسه با محوریت یادمان‌ و المان شهدا برگزار و در خصوص حوزه‌های مختلف از جمله اعتبارات، طراحی‌‌ها و …  موضوعات مختلف بررسی شده است.

وی مشکل اصلی یادمان‌ها را در طراحی‌ها دانست و افزود: در حال حاضر برای یادمان شهدای گمنام ۱۴ نقطه مدنظر داریم که هدف‌گذاری برای اجلاسیه کنگره این است که روی چهار نقطه از این تعداد تمرکز کنیم.

آزادی خاطرنشان کرد: کارهای عمرانی المان شهدای دشت میشان در حال انجام است و قبل از اجلاسیه آماده بهره‌برداری خواهد بود. ضمن اینکه یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی نهاوند هم تکمیل شده و در هفته‌های آتی افتتاح می‌شود.

دبیر کمیته یادمان‌های کنگره هشت هزار شهید استان همدان تصریح کرد: مقرر شده در شهرستان همدان دو یادمان دیگر در کوی خضر و دانشگاه فرهنگیان قبل از اجلاسیه آماده بهره‌برداری شوند.

وی با بیان اینکه در جغرافیای حماسی ۱۱ نقطه هدف‌گذاری شده، عنوان کرد: یادمان شهید حاج حسین همدانی برای احداث در میدان شهید همدانی با همکاری شهرداری در حال پیگیری است. ماکت این المان قبل از اجلاسیه آماده و پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، اما برای ساخت این یادمان به ۶ ماه زمان نیاز است.

آزادی به تدفین شهید گمنام در نمایشگاه بین‌المللی همدان، محل برگزاری نمایش فصل شیدایی و اجلاسیه کنگره اشاره کرد و گفت: مجوز تدفین از ستاد کل نیروای مسلح گرفته شده و امورات اجرایی و مقدماتی کار توسط مدیریت نمایشگاه در حال انجام است. مقرر شده در سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) در اواخر ماه صفر این شهید گمنام در محل مورد نظر تدفین شود.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=5824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.