• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
13
معاون وزیر دفاع:

اقدامات شهید فخری‌زاده صنایع دفاعی آینده را شکل می‌دهد

  • کد خبر : 5094
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
اقدامات شهید فخری‌زاده صنایع دفاعی آینده را شکل می‌دهد
معاون وزیر دفاع گفت: اقداماتی که در زمان حیات علمی شهید فخری‌زاده بر جای مانده صنایع دفاعی آینده را شکل می‌دهد و الان این افتخارات در آستانه میوه دادن است.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار رضا مظفری‌نیا در بیست‌وهشتمین مجمع فرماندهان و مسئولان پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان اظهار کرد: شهید فخری‌زاده فیزیک‌دان برجسته‌ای بود که با لیزر الکترومغناطیس، کوانتوم و…‌ زیرساخت‌هایی ایجاد کرد و با جمع کردن دانشمندان از دانشگاه‌های مختلف پروژه‌های بزرگی را به ثمر رساند.

وی ادامه داد: برخی ایشان را سرزنش می‌کردند اما او بی‌توجه به ملامت‌ها و سختی‌ها برنامه‌های خود را پیش می‌برد و نگاه بلندمدت به فعالیت‌ها داشت. صهیونیست‌ها چندین بار ترور ایشان را طراحی کرده بودند اما موفق نشدند تا اینکه در نهایت با ترور الکترونیکی و شلیک ۱۳ گلوله او را به شهادت رساندند.

رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی با تاکید بر اینکه ایران با پرتاب ماهواره در جمع باشگاه فضایی قرار گرفته است، گفت: اواخر امسال یک پرتاب ماهواره خواهیم داشت.

سرداری مظفری‌نیا با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی استقلال در حوزه صنعت دفاعی است، اذعان کرد: این تحول مهم به برکت خون شهدا، فرهنگ مقاومت و پایداری و رهنمودهای مقام معظم رهبری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری عزتمند و قدرتمند در منطقه غرب آسیاست، گفت: نفوذ جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل نیز یکی دیگر از ابعاد قدرت آن است.

معاون وزارت دفاع با بیان اینکه قبل از انقلاب صنعت دفاعی کشور وابسته بود، افزود: ۴۰ هزار مستشار نظامی در ایران حضور داشتند که صنعت محدودی را به صورت مونتاژی و عموما در بخش سلاح‌های سبک اجرا می‌کردند.

سرداری مظفری‌نیا ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی صنایع دفاعی وارد مرحله جدیدی شد به طوری که با تحریم گسترده دشمن مواجه شدیم بنابراین باید ابتکار و خلاقیت را وارد این عرصه می‌کردیم و چنین نیز شد.

رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی با اشاره به تلاش‌های سردار ایران‌خواه برای ساخت قایق‌های تندرو در زمان جنگ گفت: همت بسیار بلندی از سوی مجموعه دفاعی و نظامی کشور انجام شد.

وی با اشاره به ساخت پهپاد مهاجر ۶ با توان و دانش داخل تاکید کرد: این پهپاد رادارگریز قادر است هزاران کیلومتر را بدون ردیابی دشمن پیش رود و دوباره به مبدا برگردد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در برخی از حوزه‌ها خرید تکنولوژی انجام و کارخانه ساخت ایجاد شد تا اینکه دهه ۸۰ محیط راهبردی صنایع دفاعی تغییر یافت و وارد عرصه جدیدی در صنعت دفاعی شدیم تا به سوی تولید انبوه و تنوع زیاد نیز پیش رویم.

سردار مظفری‌نیا تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید نقشه راهی برای صنایع دفاعی ایجاد می‌شد که به لطف خدا این مهم عملیاتی شده و در این حوزه نیز شهدای بسیاری را تقدیم امنیت وطن کردیم.

رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی با اشاره به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نظامی و دفاعی تاکید کرد: در این دوره انواع تسلیحات را تولید کردیم که نقش مهمی در کمک به سردار سلیمانی در جبهه مقاومت داشت.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=5094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.