• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
11
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد:

اجرای پویش نواهای شهید، گرامیداشت شهدای استان

  • کد خبر : 5710
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
اجرای پویش نواهای شهید، گرامیداشت شهدای استان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای پویش نواهای شهید همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید خبر داد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفت‌وگو با کمیته اطلاع رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان اظهار کرد: این پویش در قالب کارهای هنری از جمله نقاشی، خوشنویسی، نماهنگ و … از اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی به برنامه‌های کانون در راستای کنگره ملی شهدا اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های کانون برگزاری جشنواره نقاشی سه هزار نفره در بلوار ارم با موضوع وصیت‌نامه شهدا بود که با استقبال زیاد خانواده‌ها و کودکان روبرو شد.

ابراهیمی‌هژیر درباره ۱۴ هزار کتابی که امروز رونمایی شد، عنوان کرد: این کتاب‌ها به نیابت از شهدا امروز رونمایی شد. ابتدا کاروان کتاب در شهر همدان راه افتاد و سپس این کاروان به نام شهدای هر شهرستان، در مناطق استان حضور پیدا کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار کتاب یعنی ۱۴ هزار فکر، ۱۴ هزار ذوق و هنر و ۱۴ هزار اندیشه که باید با آنها زندگی کرد و از آنها آموخت. خدا را شکر که این اتفاق مبارک بعد از ۲۰ سال به نیابت از هشت هزار شهید استان همدان شکل گرفت و با نام و یاد شهدای استان گره خورد.

وی خطاب به کودکان و جوانان بیان کرد: رهبر ما امام خامنه‌ای خیلی حواسشان به بچه‌ها هست و تأکید به کتابخوانی بچه‌ها از سنین پایین دارند و به گفته ایشان دوره نوجوانی برای مطالعه و یاد گرفتن، دوره خیلی خوبی است. حضرت آقا بهترین کتاب‌ها را کتاب‌هایی می‌دانند که انسان را به سمت خداوند و ارزش‌های والا و انقلابی هدایت کند.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: در میان این ۱۴ هزار کتاب که قرار است به ۴۴ کتابخانه سیار و ثابت در سراسر استان و همچنین مناطق محروم برود، کتاب‌هایی از زندگینامه نامداران ایران‌زمین به زبان کودک و نوجوان مانند شهید چمران، آیت‌الله بهجت، طاهره صفارزاده و … هست که آثار ارزشمندی هستند و سفارش می‌کنم که بچه‌ها آنها را بخوانند تا با بزرگان و دانشمندان در حوزه های دین و شهادت، آشنا شوند.

 

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=5710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.