• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
10
سخنگوی وزارت دفاع مطرح کرد:

نقش برجسته همدان در پشتیبانی از رزمندگان دفاع‌مقدس

  • کد خبر : 28928
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
نقش برجسته همدان در پشتیبانی از رزمندگان دفاع‌مقدس
سخنگوی وزارت دفاع گفت: بسیج استان همدان نقش بسیار برجسته‌ای در عرصه پشتیبانی از رزمندگان دفاع‌مقدس داشت.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار “رضا طلایی‌نیک” در اولین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، اظهار کرد: بسیج استان همدان نقش بسیار برجسته‌ای در عرصه پشتیبانی از رزمندگان داشت و شهدای عزیزی که بسیج در کنار دیگر یگان‌ها تقدیم کرده، موید این مسئله است.

وی با بیان اینکه سال ۶۳ نقطه عطفی شکل گرفت که توانست سرمشقی برای کشور باشد و تبدیل به طرحی به نام “لبیک یا امام” شود، تصریح کرد: شهید حسن صوفی مبتکر این طرح بود. وی با اخلاص، با هوش بالا، قدرت‌ مدیریت و توان سازماندهی توانست این طرح را با هفت هدف اجرایی کند.

سخنگوی وزارت دفاع ادامه داد: ایجاد پیوند نزدیکتر بین بسیج با جبهه، ایجاد پیوستگی بیشتر بین یگان رزم و شبکه بسیج مردمی، ایجاد سازمان رزمی اجتماعی و تامین نیروی رزم مورد نیاز یگان‌ها از جمله دستاوردهای این طرح بود.

وی با این توضیح که پس از سازماندهی پنج لشگر با فرماندهی فرماندهان تیپ انصارالحسین (ع) همدان، گردان‌های تیپ توسعه رزم و سازماندهی یافتند، مطرح کرد: این کار سبب شد فضای اجتماعی و ملی پشتیبانی از جنگ تقویت شود.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به اینکه با اجرای این طرح سازمان رزمی اجتماعی را در همدان ایجاد کردیم به این معنا که هر بسیجی براساس یک کد رزمی آموزش دیده و به جز آن نیز یک کد غیر رزمی دریافت می‌کرد، عنوان کرد: این طرح سبب شد همه پایگاه‌های بسیج در همدان یک سازماندهی رزمی و اجتماعی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یک سال پس از اجرای طرح پنج لشگر طرح ۱۹ لشگر اجرایی شد، گفت: براساس این طرح لشگر دوم احتیاطی در استان به نام حضرت حجت (عج) در سال ۶۳ تشکیل شد که سردار شادمانی فرماندهی آن را عهده دار شدند.

سخنگوی وزارت دفاع افزود: مسئولانی از بسیج مرکز با بررسی این طرح به این نتیجه رسیدند که این طرح را می توان در سطح کشور اجرایی کرد بنابراین بر اساس این طرح، طرحی به نام لبیک یا امام اجرا شد.

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=28928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.