• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
10
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد:

برگزاری برنامه سلاله‌ها در راستای تکریم خانواده شهدا

  • کد خبر : 8631
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری برنامه سلاله‌ها در راستای تکریم خانواده معظم شهدا خبر داد.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، معصومه ابراهیمی‎هژیر در کمیته کودک و نوجوان کنگره شهدا اظهار کرد: جنگ در حالی شروع شد که بچه‌ها آخرین ساعات بازی خود را در کوچه‌ها انجام می‌دادند و خود را برای شروع سال تحصیلی آماده می‌کردند که ناگهان خبر و صدایی مهیب سراسر ایران را فراگرفت و وارد جنگی نابرابر شدیم.

وی ادامه داد: رزمندگان و همه کسانی که برای دفاع از کشور به پا خواستند، رفتند تا امنیت و در کنار آن شادی را برای بچه‌ها برگردانند و می‌توان گفت شهدا برای برگشت شادی این کودکان و نوجوانان از جان و حیات خود گذشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان عنوان کرد: همه ما دغدغه کودک و نوجوان داریم و در این عرصه نقش ما جهادگری آن هم به صورت تبیین و الگوسازی در دو جنبه علمی و هنری است که بتوانیم ارتباط بین کودک و نوجوان با جنگ و شهدا را برقرار کنیم.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه کار برای شهدا در حوزه کودک و نوجوان باید ابتدا بر روی والدین صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: کار برای شهدا باید از خانواده آغاز بشود و والدین آن را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: کانون نیازمند ظرفیت تبلیغی اداره کل آموزش و پرورش و اتحادیه برای اعلام برنامه‌های خود است که اگر این بازوان تبلیغاتی تقویت نشوند خیلی از پویش‌ها و برنامه‌ها در سطح همان اعضای کانون باقی مانده و به طور وسیع نمی‌توان در جامعه دانش‌آموزی کار انجام داد.

وی با بیان اصل عدالت محوری به عنوان یکی از شعارهای کانون افزود: ما با نام و یاد شهدا تاکنون  ۴۸ برنامه با عنوان “پیک امید” در روستاهای محروم استان رفته‌ایم و برنامه‌هایی چون پخش فیلم و انیمیشن، قصه گویی، آموزش سفالگری، نقاشی و بازی‌های بومی محلی در جهت ایجاد لحظاتی خوش و ماندگار برای کودکان و نوجوانان داشته‌ایم.

مدیرکل کانون ادامه داد: در کانون طرح کتاب‌سازی در خصوص شهدا را داریم که خود بچه‌ها در مورد شهید منطقه خودشان کتاب نوشته، تصویرسازی کرده و در قفسه‌ای که به نام شهدا تعبیه شده کتاب خود را برای استفاده دیگران قرار می‌دهند.

وی به برنامه های اجرا شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اشاره و تاکید کرد: افتتاح دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان کنگره هشت هزار شهید با حضور مدیرکل حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور انجام گرفت. همچنین ۱۴ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به نیابت از شهدا با راه‌اندازی ۱۰ کاروان کتاب در سطح استان به یاد شهدای هر شهرستان صورت گرفته است.

ابراهیمی‌هژیر بیان کرد: اجرای پویش نوه‌های شهید در راستای گرامیداشت شهدای استان همدان را داریم که در این پویش، نوه‌های شهید در قالب هنرهای تجسمی شامل نقاشی، تصویرگری، نماهنگ، دلنوشته و خوشنویسی پدربزرگ شهید خود را به هم‌سالان خود معرفی می‌کنند.

مدیرکل کانون به اجرای مسابقه قصه گویی «قصه‌هایی از شهدای استان همدان» اشاره و تصریح کرد: پوستر و فراخوان این مسابقه جذاب آماده و برای عموم ارسال شده است. کودکان، نوجوانان، پدران، مادران، پدربزرگ، مادربزرگ، مربیان و اولیای تربیتی تا ۲۰ شهریور می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی به اجرای برنامه سلاله‌ها اشاره و اظهار کرد: این برنامه به منظور تکریم خانواده‌های معظم شهدا و پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس از اسفند سال۱۴۰۱  هر ماه یک بار انجام شده است. این برنامه با حضور همسر، فرزندان و نوه‌های شهید و همچنین همراهی نمایندگان دفتر امور زنان و خانواده استانداری، بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید و مشاور امور بانوان فرمانداری در منزل شهید اجرا می‌شود. متفاوت بودن این دیدار با دیگر دیدارها از خانواده‌های شهدا، حضور نوه‌های شهید است که در کنار تقدیر از همسر شهید، تک تک نوه‌های شهید از طرف کانون تقدیر می‌شوند.

 

لینک کوتاه : http://shohadayehamedan.ir/?p=8631

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت کنگره 8000شهیداستان همدان در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.